چهار پيش بيني از آينده صنعت خرده فروشي

رای دهی:  / 1
ضعیفعالی 


 

 By Christine Kern

موسسه واكر ساند، اقدام به انجام مطالعه ايي در  خصوص آينده خرده فروشي كرده  و در اين مطالعه  تغييرات نامحسوس رفتار مشتريان و نتايج مهم اين تغيير رفتار را مورد بررسي قرارداده است. در اين مطالعه پاسخ هاي بيش از 1400  مصرف كننده مورد تحليل قرارگرفته است تا تغييرات اصلي كه اكنون در تكنولوژِي خرده فروشي رخ داده،  آشكار شود و براساس آن  انتظارات مصرف  كنندگان و خرده فروشان از آينده خرده فروشي در سال 2016 و سالهاي بعد از آن ، پيش بيني شود.

هرچند مطالعات انجام شده در اين سال نشان مي دهد كه تغييرات بوقوع پيوسته در تكنولوژِي خرده فروشي نسبت به سالهاي قبل چندان بزرگ و دراماتيك نيست، اما شواهد حكايت از آن دارد كه تغييرات اصلي در پش صحنه در حال وقوع است كه منجربه تحريك تغيير انتظارات از خرده فروشي در سالهاي آينده خواهد شد.

اين مطالعه چهار نتيجه اصلي دارد:

 

- افزايش اهميت زنجيره تامين

 يكپارچگي در حمل، تحويل و برگشت از فروش، بيش از پيش براي مصرف كننده اهميت يافته است و اين منجر به  افزايش اهميت زنجيره تامين براي خرده فروشان شده است. فرايند تحويل كالا به مشتري از موضوعات داراي بيشترين اهميت سرمايه گذاري براي خرده فروشان است تا جايي كه در سال گذشته 29 درصد سرمايه گذاري انجام شده، اختصاص به موضوعات لجستيك، روشهاي تحويل، مديريت سفارش مشتري، مديريت موجودي و مديريت برگشت از فروش داشته است.

 

- يكپارچگي بين فروش در محل فروشگاه فيزيكي با فروشگاه آنلاين:

همچنان ترجيح مشتريان به خريد به روش حضور در فروشگاه فيزيكي است اما خرده فروشان روي تركيب فروش در محل فروشگاه و تجربه فروش آنلاين، متمركز شده اند. از ميان تكنولوژيهاي موجود، براي خرده فروشان اين تكنولوژِي كاربرد موثري در جذب مشتري دارد.

 

- رشد فروش اينترنتي  كالاهاي لوكس:

تا سال 2016، رشد فروش اينترنتي كالاهاي لوكس متوقف بود. اما فروش اين كالاها مانند جواهرات  در سال 2016 نسبت به  2014، چهار برابر شده است. پيش بيني ها حكايت از آن دارد كه در سال 2025 فروش اين كالاها به روش اينترنتي 3 برابر شده و تا 50 بيليون دلار خواهد رسيد.

 

- قبول روش پرداخت از طريق موبايل به كندي:

به دليل نگراني از مسائل امنيتي و حريم خصوصي، مشتريان به كندي، روش پرداخت از طريق موبايل  را قبول مي نمايند. با وجود اين كندي پيش بيني ها نشان مي دهد كه ارزش تراكنش هاي پرداخت اينترنتي در سال 2016 سه برابر شده و به 27 بيليون دلار خواهد رسيد.

 

اين مطالعه همچينن نشان مي دهد كه:

1- در حال حاضر 31 درصد مشتريان به  صورت اينترني و حداقل هفته ايي يكبار خريد مي نمايند. تعداد اين مشتريان نسب به 2 سال قبل 47 درصد رشد داشته است.

 2- تنها 9 درصد از مشتريان از روش تحويل در همان روز سفارش، در سال گذشته استفاده كرده اند، در حاليكه 49 در صد مشتريان اعلام كرده اند، امكان استفاده از گزينه تحويل در همان روز موجب تشويق آنها به خريد اينترنتي  خواهد شد.

 3- 40 درصد از مشتريان اعلام كرده اند كه انتظار دارند بسته سفارشي  آنها در 2 سال آينده بوسيله drone-delivered تحويل شود و 31 درصد پيش بيني كرده اند كه اين امكان در 5 سال آينده محقق شود.

 

 

4- خسارت ديدن و دزدي مهمترين نگراني مشترياني (72 درصد مشتريان)مي باشد كه تمايلي به تحويل به روش drone-delivered ندارند. همچنين 68 درصد مشتريان نگران مسائل ايمني و 60 درصد نگران مسائل حريم خصوص اين روش هستند.

 

 

 مرجع:

 http://www.innovativeretailtechnologies.com

 

مترجم یا نویسنده
محمدرضا دانافرد
کارشناس نرم افزارهای سازمانی