روند CRM کسب وکارهای کوچک در سال 2016 چگونه خواهد بود؟

رای دهی:  / 0
ضعیفعالی 

تحقیقات نشان می دهد بازار CRM در سال های اخیر با رشد فوق العاده ای در دنیا مواجه بوده است، فروش 18 میلیارد دلار در سال 2012 و فروش 20.4 میلیارد دلار در 2013 و پیش بینی 36.5 میلیارد دلار در سال 2017


براساس این تحقیقات نرم افزارهای CRM با 600 درصد برگشت سرمایه جزء بهترین ابزارها مدیریتی در سال 2015 بوده اند

جستجو در بخش Trends گوگل 
شروع رشد نرم افزار CRM در ایران را به صورت کامل مشخص می کند

 

 

اما سوال اینجاست روند نرم افزارهای CRM در سال 2016 چگونه خواهد بود؟

نرم افزارهای CRM بیشتر به سمت رسانه های اجتماعی تمایل پیدا خواهند کرد
در سال 2016 خواهیم دید 
که ویژگی های رسانه های اجتماعی از قبیل پیگیری مشتری در رسانه های اجتماعی مختلف به نرم افزارهای CRM افزوده خواهد شد. حتی ممکن است براساس رفتار مشتریان فعلی این نرم افزارها مشتریان جدیدی را از دوستان مشتریان قدیمی به شما پیشنهاد کنند

نسخه موبایل نرم افزارهای CRM جزء نیازهای اصل کسب و کارها خواهد بود
در سال در پیش 
رو شرکت های ارائه کننده نرم افزارهای CRM در سال 2016 به نسخه های موبایل نرم افزارهای خود بهایی بیشتری خواهند داد، پیش می شود استفاده CRM از طریق تلفن های هوشمند تا 500 درصد افزایش پیدا کند 

نرم افزارهای CRM شرکتی(InHouse) جای خود را به صورت کامل به نرم افزارهای پردازش ابری خواهند داد.
کمتر از 5 سال پیش پذیرش نرم افزارهای با پردازش ابری برای کسب وکارهای کوچک و متوسط نزدیک به افسانه بود، در سال 2015 بیش از 80 درصد نرم افزارهای CRM دنیا به صورت پردازش ابری استفاده شدند، پیش می بینی می شود این عدد در سال 2016 به 100 درصد نزدیک شده و نرم افزارهای InHouse  برای کسب و کارهای کوچک و متوسط به خاطره تبدیل شود

افزوده شدن قابلیت های هوش تجاری به نرم افزارهای CRM
تا پیش از این اغلب نرم افزارهای CRM برای کسب وکارهای کوچک به سمت پیگیری و نظم دادن با فعالیت های فروش تمایل داشتند، پیش بینی می شود در سال 2016 این نرم افزارها از داده های موجود برای پیشبینی های تجاری استفاده کنند.

برنامه وفادارسازی مشتریان در نرم افزارهای CRM
وفادارسازی مشتریان یکی مهمترین ابزارهای شرکت ها برای افزایش تکرار خرید در مشتریان جاری می باشد، ساختارهای مناسب در نرم افزارهای CRM این امکان را به شرکت ها می دهد تا براساس رفتارهای خرید و حاشیه سود یک برنامه وفاداری مناسب برای مشتریان خود طراحی کنند، پیش بینی می شود در سال 2016 این ویژگی ها به نرم افزارهای CRM افزوده شود

 

:مرجع

http://www.didarcrm.ir

مترجم یا نویسنده

ویدئو کلیپ نرم افزار CRM

ویدئو کلیپ نرم افزار خدمات مشتری

ویدئو کلیپ نرم افزار خدمات پس از فروش