چالشهای نرم افزارهای CRM

رای دهی:  / 0
ضعیفعالی 

نویسنده: امیر سامنی

شرکتهای تولید کننده نرم افزارهای CRM  ای همواره در پی بهبود ظاهر نرم افزار ، رویه های موجود وامکاات ارزش افزوده مانند ارتباط از طریق دستگاههای قابل حمل و شبکه های اجتماعی و... می باشند.در حالیکه چالش اصلی در جائی دیگر است  آمار های زیر از نظر سنجی های 2013 استحراج شده است .

  • 41% کارمندان فروش اطلاعات کمی از مشتریان در CRM  وارد می کنند.
  • 34% فروشندگان اطلاعات تماس با مشتری را در سی آر ام وارد نمی کنند.
  • 55% فروشندگان تنها از ایمیل و کاتالوگهای فروش برای ارتباط و مدیریت مشتری استفاده می کنند که از کانالهای خارج از CRM  برای مشتری ارسال می شود.
  • 39% از نرم افزارهای موبایلی برای ارتباط با مشتری استفاده می کنند که در CRM  ثبت نمی شود.

فروشنده ها تنها می خواهند که یک قرارداد به سرانجام برسد و برای این کار از هر ابزاری استفاده میکنند.ابزارهائی که به آنها میگوید چه کارکنند و یا از چه کانالی به مشتری نزدیک شوند را اصلا دوست ندارند(این نحوه برخورد فروشندگان را در مقابل مایکروسافت CRM  را  در چندین شرکت تجربه کرده ام).

ارتباط نرم افزارهای CRM  ای با برنامه های موبایلی ،سیستمهای مالی و دیگر ابزارات موجود در سازمان چالش دیگری است در سال 2013  تنها 16 % شرکتها این ارتباطات را برقرار کرده اند در حالیکه تحقیقات شرکت Teradata's بیان کرده بود که 60% شرکتها اولویت اولشان برقراری این ارتباطات ابزارهای درون سازمانی با CRM  بوده است.

مرجع:

http://xrm.persianblog.ir

مترجم یا نویسنده

ویدئو کلیپ نرم افزار CRM

ویدئو کلیپ نرم افزار خدمات مشتری

ویدئو کلیپ نرم افزار خدمات پس از فروش