چرا SaaS CRM بهترین گزینه برای شرکت های کوچک ، متوسط و رو به رشد است؟

رای دهی:  / 0
ضعیفعالی 

چرا SaaS CRM بهترین گزینه برای شرکت های کوچک ، متوسط و رو به رشد است؟

با افزایش رقابت میان شرکت های خدماتی و تولیدی ایجاد تمایز از رقبا کار خیلی دشواری است. تقریبا محصولات/خدمات اکثر شرکت ها از کیفیت قابل قبولی برخوردارند و برای حفظ و نگهداری مشتریان باید خیلی هوشمندانه عمل کرد. نرم افزار CRM به شرکت ها کمک می کند منابع خود را به صورت کارا و اثربخش به کارگیرند و با تمام مشتریان برخورد یکسانی نداشته باشند و به خوبی بتوانند بازارهای مناسب را هدف قرار دهند.

همچنین تحقیقات اخیر نشان می دهند که شرکت هایی که از نرم افزار  CRMبه خوبی استفاده می کنند تا ۲۹ درصد میزان فروش خود را افزایش می دهند.

دلیل ذکر این موارد در ابتدای این مقاله این است که علیرغم مزایای ذکر شده، در گذشته CRM تنها محدود به شرکت های بزرگ بوده و  محدودیت های مالی و زیرساختی باعث می شد شرکت های کوچک و متوسط امکان استفاده از نرم افزارهای CRM  موجود در بازار را نداشته باشند.

حال در ادامه این مقاله به این می پردازیم که چگونه با پیدایش تکنولوژی ابری و ارائه CRM از طریق روش” نرم افزار به عنوان خدمت” شرکت های کوچک و متوسط می توانند به راحتی و با هزینه اولیه پایین از مزایای CRM بهره مند شوند و مزایایی که از این تغییر بدست می آورند را شرح می دهیم:

·            افزایش همکاری و بهره وری بین اعضای گروه

مدیریت وظایف و پروژه های داخلی و همچنین روابط بین کارمندان در شرکت های کوچک و متوسط از اهمیت بالایی برخوردار است. . یک روز کاری مدیرعامل با انجام فعالیت های زیر سپری خواهد شد:

1.       مراجعه زیاد کارمندان برای پرسیدن سوالات متفاوت در مورد روش برخورد با مسائل و شرایط مختلف

2.       توضیح چندباره و چندباره دستورالعمل ها برای کامندان

3.       تماس تلفنی و یا گفتگوی حضوری با کلیه بخش ها برای باخبر شدن از آخرین اتفاقات

4.       صرف مدت زمانی زیاد برای مدیریت تماس های تلفنی و جلسات کاری

5.       ارسال ایمیل به اشخاص مورد نظر

6.       صرف زمان نسبتا زیاد برای دسته بندی اطلاعات متفاوت و برنامه ریزی برای پیشبرد فروش ها

از آنجایی که مدیرعامل  عموما جهت انجام کارهای مختلفی از شرکت خارج می شود، نیاز به داشتن اطلاعات و مدیریت فعالیت های ذکر شده وقتی خارج از محل کار است بسیار پررنگ می شود. مخصوصا حالا که تقریبا همه به اینترنت و گوشی های هوشمند دسترسی دارند!

·          کوتاه بودن زمان پیاده سازی

زمان پارامتر مهمی برای کسب و کار های کوچک و متوسط است. چرا که منابع محدودی از نظر مالی و منابع انسانی دارند و همچنین باید به سرعت رشد کنند تا از فضای رقابتی عقب نمانند. یکی از مزایای به کارگیری نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری با مدل نرم افزار به عنوان خدمت (cloud) کوتاه بودن زمان پیاده سازی است. شما چند دقیقه پس از تصمیم به استفاده از این گونه نرم افزارها می توانید، حساب کاربری خود را داشته باشید و شروع به استفاده از  نرم افزار کنید. در حالیکه مدت پیاده سازی نرم افزارهای سنتی معمولا طولانی تر است و بین چند روز تا چند ماه ممکن است به طول بینجامد.

·         امنیت داده ها و اطلاعات

شرکت های کوچک و متوسط معمولا توان مالی برای ایجاد سیستم امنیتی قوی را در داخل شرکت خود ندارند و البته نباید هم منابع خود را به چنین مواردی تخصیص بدهند. سیستم های SaaS از امنیت بالایی برخوردارند، چرا که علاوه بر استفاده از زیرساخت های فنی مناسب، حفاظت از اطلاعات در دست تیم هایی حرفه ای است که ۲۴ ساعته وضعیت سرور ها را مانیتور کرده و با به کارگیری فایروال ها و پروتکل های مطمئن، امنیت مناسبی را تامین می کنند.

·          روی کسب و کار خود تمرکز کنید نه مسائل فنی

چرا باید مدیران ارشد به جای تمرکز بر کسب و کار شرکت و استراتژی های رشد و ارتباط با بازار بر مسائل فنی و IT درگیر شوند؟

ورود یک نرم افزار به سازمان، نصب بر روی سرور و استفاده از نرم افزار بر روی کلاینت ها خود به خود مشکلات و مسائلی مانند نصب و راه اندازی نرم افزار، نگرانی های مربوط به نحوه نگهداری و پشتیبانی  از نرم افزار در راستای در دسترس بودن آن، موضوعات نگهداری از سخت افزارها، به روز رسانی ها و تهیه آخرین نسخه های نرم افزار و ….. را به همراه می آورد. پیشبرد این موضوعات و استخدام نیروهای فنی تمام وقت یا نیمه وقت برای آن هزینه های زیادی را به شرکت تحمیل می کند.  جدا از هزینه، این مسائل مدیران ارشد شرکت های کوچک را بدلیل نبود سلسله مراتب و عدم وجود مدیران IT مجزا بیش از شرکت های بزرگ در گیر می کند. این در حالیست که در مدل نرم افزار به عنوان خدمت(SaaS) تمامی موارد ذکر شده توسط تامین کننده خدمت، انجام و مدیریت می شود.

·          قدم به قدم پیشرفت کنید

چرا شرکت های کوچک متحمل هزینه های سنگینی شوند در حالیکه هنوز مطمئن نیستند چه نیازهایی دارند و چگونه می خواهند به آنها پاسخ دهند!

در نرم افزار به عنوان خدمت (SaaS) به جای پرداخت هزینه مالکیت سنگین اولیه برای آن، هزینه اشتراک را ماهیانه پرداخت کرده و برای آن چیزی که استفاده می کنید پول پرداخت خواهید کرد. شرکتهای کوچک و یا متوسط لزومی ندارد نرم افزاری پیچیده با یک سری از امکاناتی که فعلا برای آنها کاربردی ندارد را خریداری کرده و هزینه های آن را زود تر از زمان نیاز خود پرداخت نمایند.

در SaaS می توان نرم افزار را همراه و متناسب با رشد شرکت ارتقا داد، از پکیج های نرم افزاری ساده تر با قیمت پایین تر شروع و به تناسب رشد شرکت به پکیج های با امکانات بیشتر رفت.

·          دموکراسی در دریافت خدمت

در این مدل هر زمانی که بخواهید، می توان حق اشتراک را لغو و درصورت تمایل با شرکت دیگری شروع به کار کرد.

درواقع این مدل باعث می شود شرکت های ارائه دهنده خدمات تمامی تلاش خود را بکار گیرند تا استفاده کنندگان از آنها رضایت داشته باشد و آنها نمی توانند شرایط مورد نظر خود را به مشتریان تحمیل کنند. در عمل این مدل کاملا منطیق بر فضای دموکراسی است.

مترجم:

  سرونو

 منبع:

Forbes

 

 

ویدئو کلیپ نرم افزار CRM

ویدئو کلیپ نرم افزار خدمات مشتری

ویدئو کلیپ نرم افزار خدمات پس از فروش