15نکته مهمی که قبل از انتخاب یک نرم افزار "سی آر ام" باید بدانید

رای دهی:  / 1
ضعیفعالی 

1.تعریف نیازهای خود

قبل از اینکه شما حتی یک crm را برای انتخاب در نظر بگیرید، شما به تعیین دقیق همان چیزهایی که از یک crm انتظار دارید احتیاج دارید. از یک سیستم crm آنچه شما می خواهید و آنچه احتیاج دارید ، بستگی به این دارد که ، شما که هستید و چه کاری انجام می دهید. ممکن است شما به سادگی نیاز به توانایی بازکردن سریع یک حساب کاربری در مرکز تماس نمایندگی های خود احتیاج داشته باشید ، یا ممکن است نیاز به یک دموگرافی از اطلاعات برای بخش بازاریابی خود ، برای انجام خرید ،فروش و ردیابی محصول داشته باشید. صرف نظر از اهداف خود ، شما نیاز به آشنایی کامل دارید دقیقا مثل همان چیزی که شما قبل از انتخاب یک فروشنده نیاز دارید ، درغیر اینصورت شما با یک سیستم که با کسب و کار شما سازگار نیست شکست خواهید خورد.

2. 
انتخاب فروشنده مناسب

هنگامی که شما در حال انتخاب یک تکنولوژی crm مناسب با نیازهای سازمانی خود هستید، قطعا در بازار گزینه های زیادی پیدا خواهید کرد، اغلب برای اینکه کدام یک برای نیازهای شما مناسب هستند انتخاب را دشوار می سازدباری این موضوع زمان مهم است که نگاهی دقیق به هر یک از فروشنده ها داشته باشید تا مطمئن شوید که تصمیم گیری شما درست بوده. در برخی موارد، بهترین سیستم crm برای کسب و کار شما ممکن است دارای امتیاز بالا و یا گران ترین نباشد.اغلب ساده ترین crm می تواند موثرترین باشد

3. 
درک هزینه سفارشی سازی

پیدا کردن یک crm دریک بسته بندی ساده که جوابگوی تمام نیازهای شما باشد آسان نیست. در بسیاری از موارد ، ممکن است شما همه چیزهایی که نیاز دارید را از هر فروشنده پیدا نکنید و بنابراین شما مجبور می شوید تا گزینه های سفارشی سازی خود را نگاه کنید.مراقب باشید ، به دام سفارشی سازی های بی پایان نیافتید. هنگام انتخاب یک سیستم ، شما باید از سیستم مورد انتخاب خود اطمینان حاصل کنید که شما را قادر به انجام وظایف با استفاده از کارکنان داخلی می سازد ، بنابراین در هر زمان که نیاز به یک گزارش دارید شما نیازی به فردی در خارج از سازمان ندارید. این می تواند وقت گیر باشد وبه پایان رسیدنش بسیار پرهزینه. به عنوان گزینه های فروشنده خود ، گزینه های سفارشی سازی خود را بررسی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت کلی و سفارشی سازی پیگیری با مشتریان موجود را انجام دهید. شما باید مطمئن شوید که فروشندگان قادر به پاسخگویی نیازهای شما خواهند بود، و توانایی انجام آن را خواهند داشت.

4. 
از بین نمی رود

اجرای یک crm در پس بسیاری از جزئیات وقتی انتخاب می شود آسان است. یکی از سخت ترین، اما مهم ترین، انجام کارها برای استقرار کامل می باشد.هر ویژگی و گزینه ممکن، بنظر میرسد که حياتي دارد اما نه اين که هميشه پابرجا باشد.بخش دیگری از crm اجرا نکردن طرح است. یکباره طرح ها و فشار ها را برای اجرا اعمال نکنید. بهتر است مرحله crmبه آرامی و آن را در یک مقیاس کوچک انجام دهید تا کار شما برای تنظیم سیستم آماده شود.عملکر سیستم crm را در یک دپارتمان شروع کنید.توجه داشته باشید که اگر برنامه ای هم برای اجرا خوب به نظر می رسد ، از آنهایی که احتمال می رود اطمینان پیدا کنید.بصورت آهسته و از نزدیک ببیند کارها چه آثاری روی سازمان دارند


5
در نظر گرفتن بودجه شما

بودجه ، چیزی که هر کسی باید هر روز در ذهن خود داشته باشد.اگرچه بزرگ کردن این مسئله به دور از بحث در مورد بودجه آسان است، اما در انتخاب crm همیشه این یک نگرانی خواهد بود. بطورکلی هزینه های شما با اجرای اولیه نرم افزار آغاز خواهد شد، بعلاوه هزینه های تعمیر و نگهداری و یکپارچه سازی که به هزینه اولیه اضافه می شود. در برخی موارد شما می توانید گرینه هایی برای اشتراک های ماهانه نیز برخورد شوید.مطمئن شوید که میدانید برای شما بهترین راه حل از نظر هزینه ها و نحوه پرداخت کدام است. این باید در خط مقدم ذهن شما باشد و در گزینه های انتخابی خود در نظر گرفته شود.


6. 
دانستن نیازهای شما

به عنوان یک مصرف کننده، شما نیاز دارید تا نیازهای خود در مورد یکپاچه سازی crm و پشتیبانی از فروشنده خود را بدانید. آگاهی از معیارهای اولیه خود از همان آغاز ، به شما برای جلوگیری از هزینه های بعد از پایان کار کمک خواهد کرد. بطور مثال، با یکپارچه سازی، اگر crm شما در یک دپارتمان اجرا شود و یا در میان کل کسب و کار سیستم شما با چه نوع سطحی یکپارچه سازی نیاز خواهد داشت. برای پشتیبانی، شما را قادر به پشتیانی داخلی از crm میسازد یا به کمک خارجی احتیاج خواهید داشت؟ همچنین شما باید از سطح کارکنان خود مطلع شوید، بلواقع هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت. اینها فقط چند نمونه هستند، اما همانطور که شما شروع به پیاده سازی crm خود کنید، دانستن نیازهای خود در هیئت مدیره به شما در حفظ یک پیاده سازی موفق و ادامه استفاده از آن کمک خواهد کرد.


7. 
زمان مورد نیاز را دست کم نگیرید


بسیاری از کاربران سیستم هایcrm برای اینکه یک نرم افزار crm جدید آماده و شروع به کار شود از اینکه چه مقدار زمان لازم است غافل هستند. از زمان مهاجرت داده ها به crm جدید بسادگی می تواند زمان زیادی باشد. قبل از اتخاذ یک سیستم crm ، ایده خوبی است تا موراد تکراری را حذف کنید ،تمیز کردن مخاطبین از افرادی که شرکت شما را ترک کرده اند، و ذخیره گرفتن از اطلاعات شما. از بین بردن این سردرگمی بعد از پیاده سازی crm و داده های اضافه شده رخ می دهد. شما به استفاده از یک سیستم تازه خواهید پرداخت و نمی خواهید پس از راه اندازی crm زمان زیادی صرف داده های بیهوده کنید.


8. 
سرمایه گذاری در آموزش

زمانی که شما از crm در سرتاسر شرکت استفاده می کنید آموزش مهم ترین جنبه می باشد.از بیشترین اهمیت برای حصول اطمینان از ثبات استفاده، آموزش کاربر نهایی می باشد. همچنین شما باید تمرکز روی آموزش مداوم و ساخت ماژول های آموزشی خود داشته باشید.آموزش مداوم برای کمک به تمام کارکنان برای ماندن در همان سطح و نگه داشتن عملکرد بروز و بروزرسانی قابلت های مختلف crm بسیار مهم است

9. 
گردش کار کارمند

هنگامی که پیاده سازی سیستم crm خود را انجام می دهید، گردش کاری کارمند شما قبل از استفاده از نرم افزار دیگر احساس نخواهد شد. یک سیستم جدید نیاز به یک گردش کار جدید برای کارکنان خود دارد، که خارج از آموزش پایه ای سیستم می باشد. قبل از راه اندازی سیستم crm در سرتاسر شرکت، از گردش های کاری جدید خود مطمئن شوید.(به طور مثال پس از آمدن یک مشتری بلقوه جدید چه کاری باید انجام داد، چگونه یک مشتری بلقوه را پیگیری کرد، غیره ). هنگامی که شما در حال توزیع کتابچه های راهنمای آموزش برای کارکنان خود هستید،در مورد بررسی گردش کار هر کارمند مطمئن شوید.از تمام اطلاعاتی که کارکنان خود برای رسیدن به موفقیت نیاز دارند مطمئن خواهید شد


10. 
تمرکز بر مشتری را فراموش نکنید

هنگامی که یک سیستم crm جدید اتخاذ میکنید، می توان کمی آن را قریب به اتفاق دانست. تمرکز شما ممکن است بر روی مشتریان شروع به غفلت کنید. در یک کلام انجام ندهید، ممکن است فکر کنید این درخواست پیچیده ای است، اما برخی راه های ساده ای برای رسیدن به این هدف وجود دارد.بر روی برنامه های گران قیمت تمرکز نکنید یا نصب با جزئیات که می تواند مقدارزیادی از وقت خود را درگیر کند. از زمان مورد نیاز خود برای تمرکز روی مشتریان مطمئن شوید تا باعث از دست دادن آنها نشوید.


11. 
ادامه یادگیری برای مشتریان


با استفاده از فناوری crm ، یک فرآیند یادگیری مداوم وجود دارد. بهترین راه برای ادامه یادگیری در مورد سفارشی سازی و روند پیشرفت، مشتریان و بازخورد آنها می باشد.شما و تیم شما نیاز به زمان برای گوش دادن به مشتریان دارد.بینیش و بازخورد از آنها اجازه خواهد داد که تغییرات مهم و موفقیت های خود را افزایش دهید

12. 
به تکنولوژی اعتماد نکنید

متاسفانه هیچ گردوغبار جادویی وجود ندارد ، که باعث می شود همه چیز کار تکنولوژی crm فقط یکبار اجرا می شود.شما نمی توانید به سادگی یک محصول crm مانند یک انجمن همکاری یا برخی دیگر از محصول اجتماعی crm را بسازید و آن را رها کنیدنتایجی که شما نیاز دارید نخواهد بودشما برای تعامل با مشتریان باید تلاش کنید، ایجاد پورتال های فعال، و ارائه بازخوردها در زمان موردنیاز.در غیراینصورت اطلاعاتی که در crm شما جمع آوری می شود بی معنا خواهد بود.


13. 
ترکیب

هدایت رسانه های اجتماعی در دنیای شرکت های بزرگ در حال تبدیل شدن بیشتر و برجسته تر استاستفاده مناسب از سیستم crm شما را مطمئن میسازد. سیستم شما می تواند اجازه دهد تا وارد سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و لینکدین شوند.تشویق تیم خود و تمام کاربران سیستم به استفاده از سایت های رسانه های اجتماعی برای پیگیری مشتریان بلقوه


14. 
غیرفعال کردن / حذف ویژگی های ناخواسته

همانطور که شما با نرم افزار crm خود کار میکنید، شما قادر به شناسایی ویژگی های خاصی که با نیازهای شما متناسب نیست خواهید بود.به محض اینکه این ویژگی های غیرضروری شناسایی شد، غیرفعال کردن ماژول ها، نیازی به پنهان کردن آنها از صفحه نمایش نیست. این روش کار را برای چیزهایی که می خواهید ویا نیاز به دیدن آن دارید بجای جنبه های غیرقابل استفاده در crm بسیار آسان تر است. و دیگر نیازی به حذف تمام فیلدهایی که شما به آنها احتیاج ندارید نیست. مطمئن شوید که تمام آنها شناسایی شده اند و دیگر قابل دیدن نیستند تا صفحه شما مرتب و منظم تر باشد. به طور کلی این موضوع استفاده آسان تر از crm را برای شما بهبود می بخشد.

15. 
ارزیابی بازدهی سرمایه شما

پس از اجرای یک crm ردیابی بازگشت سرمایه گذاری مهم است. شرکت شما، از جمله هربخش و سهامداران نیاز به آگاهی از هزینه های crm دارند و باید قادر به ارزیابی بازده نهایی باشندتوجه به روش و استراتژی های در حال توسعه اهداف خود، در طول راه برایارزیابیاجرایcrmبه عنوان یکاستراتژی ونرم افزار منجر می شود. این مسئله به سنجش استفاده از crm کمک خواهد کرد و با اجرای این سیستم به روز شده موفقیت شما قابل دیدن خواهد بود.

 

:مرجع

http://crm-iran.com/

ویدئو کلیپ نرم افزار CRM

ویدئو کلیپ نرم افزار خدمات مشتری

ویدئو کلیپ نرم افزار خدمات پس از فروش

اسپانسر

فروشگاه اینترنتی سوغات آقاجو