مقایسه " on-premise CRM" با " cloud CRM": انتخاب یک راهکار

رای دهی:  / 0
ضعیفعالی 

 "" cloud CRM از طریق ایجاد دسترسی سریع و گسترده به دیتابیس مدیریت ارتباط با مشتری، توانسته است محبوبیت زیادی بدست آورد.اگر چه به نظر می رسد  ارائه کنندگان  نرم افزار  تلاش می کنند تا این تکنولوژی را به مشتریان خود پیشنهاد کنند اما برای شما به عنوان یک صاحب کسب و کار، مهم است بدانید که آیا واقعا انتخاب این تکنولوژی، انتخاب مناسبی برای شرکت شما می باشد.

هر دو تکنولوژِی "On-premise CRM" و  "Cloud CRM" دارای خصوصیات مثبت و منفی خود می باشند و گاهی اوقات تردید داشتن در انتخاب تکنولوژی های جدید، ایده بدی  نیست.

 

نیاز کسب و کار خود را درک کنید

به منظور درک بهتر اینکه کدامیک از گزینه های تکنولوژیِ ,CRM بهترین راه حل برای شرکت شما است،  تعدادی سوال قابل توجه وجود دارد:

 

·         آیا شرکت شما از یک تیم    IT مناسب جهت مدیریت "On-premise CRM" برخوردار است؟

·         درخصوص امنیت دسترسی به برنامه  و دیتا، به چه موارد امنیتی نیاز دارید؟

·         چه مقدار متناسب سازی نیاز دارید؟

·         آیا محاسبه قیمت نرم افزار بر اساس تعداد کاربر مطلوب شماست؟

·         آیا نیاز به یکپارچگی CRM  با سایر راهکارها مانند  ERP   دارید؟

 

مزایای "Cloud CRM"

استقرار و اجرای نرم افزار  CRM  در شبکه ابری و دسترسی به آن ازطریق اینترنت، زمانی انتخاب بهتری خواهد بود  که شرکت شما نسبتا کوچک باشد."Cloud CRM"دارای کیفیتی است که تا حد زیادی می تواند بهره وری را افزایش دهد و انجام عملیات روزمره را برای مالک و کارکنان کسب و کار کوچک آسان تر نماید.

 

·     دسترسی بیشتر به پایگاه داده- با استفاده از "Cloud CRM"کارکنان شما در هر نقطه جغرافیایی می توانند به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. اگر دفاتر و یا بخش های مختلف شرکت شما نیاز به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود دارند، شبکه ابری می تواند به راحتی ارتباط بین آنها را برقرار کنند. سرویسکاران می توانند از طریق ابزارهای همراه خود مانند تلفن همراه و ... به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

 ·     ارائه کنند گان خدمات میزبانی فضای ابری-  استفاده از سرورهای شرکت  های  ارائه کننده خدمات میزبانی فضای  ابری جهت نصب نرم افزار  CRM  و سپردن مدیریت و نگهداشت دیتا به این شرکت ها، استرس های روزمره شما را کاهش می دهد. آنها می توانند علاوه مدیریت دیتا  و برنامه  CRMشما، بر نصب و نگهداری آن نیز نظارت نمایند.

 ·     تاثیر بر محیط زیست- نگهداری دیتا روی یک سرور تحت اینترنت ، انرژی کمتری  نسبت به نگهداری دیتا روی سرورهای خصوصی مصرف می کند.

 ·     مقرون به صرفه بودن- این مزیت، اصلی ترین دلیل گرایش کسب و کارهای کوچک به  Cloud CRM"" می باشد. پرداخت هزینه بر مبنای تعداد کاربر و بصورت دوره ه ای ماهانه و سالانه دارای جذابیت زیادی برای شرکت های کوچک با بودجه های  محدود است.

 

 

مزایای On-premise CRM""

شرکت های بزرگ و پیچیده تر، به دلایل مختلف Cloud CRM"" را ترجیح نمی دهند. در صورتیکه یک شرکت دارای منابع کافی برای پشتیبانی On-premise CRM"" داشته باشد، به این تکنولوژی به عنوان یک گزینه امن تر برای نگهداری دیتای مشتریان و سازمان خود می نگرد.

 

·     کنترل بیشتر بر بانک اطلاعاتی-On-premise CRM"" بالاترین سطح از کنترل را بر اطلاعات، به استفاده کننده از آن می دهد. نگهداشت پایگاه داده روی یک سرور اینترنت عمومی، ممکن است بهترین گزینه برای شرکت هایی نباشد که منابع لازم برای پشتیبانی از دیتا سرورهای های خود را دارند.

 ·         امنیت بالاتر- اگر اطلاعات شرکت محرمانه باشد ، استفاده از On-premise CRM"" الزامیست.

·     تاثیر مستقیم در تصمیم گیری کسب وکار-هرچند  امکان بروز رسانی خودکار                Cloud CRM""ممکن است برای برخی  از کسب و کارها  ابزارمطلوبی باشد اما  سایرین تمایل دارند کنترل بیشتری روی زمان و نحوه بروزرسانی دیتای خود داشته باشند.

 ·     ممکن است در نهایت مقرون به صرفه باشد- در صورتیکه دارای تعداد کاربران زیادی هستید، روش محاسبه قیمت نرم افزار بر اساس تعداد کاربر که در Cloud CRM"" مورد  استفاده قرار می گیرد دیگر مقرون به صرفه نخواهد بود و در این  شرایط On-premise CRM"" مقرون به  صرفه خواهد بود.

  ·     کمتر تحت تاثیر  مشکلات بیرونی است- هر چند سپردن  پشتیبانی و نگهداشتن سروری که برنامه CRM  روی آن نصب است به شرکتهای ارائه کننده خدمات میزبانی، دردسرهای نگهداشت آنرا کاهش می دهد اما مشکلات قطعی شبکه ارتباطی با این سرورها،  کسب و کار شما  را در معرض خطر قرار می دهد.

 

انتخاب یک راهکار مناسب CRM بخشی جدایی ناپذیر از کسب و کار شما است. دیتای مشتریان  در تصمیم گیری های مهم متعددی کاربرد دارد و انتخاب بهترین روش برای نگهداری آنها بسیار مهم می باشد. قبل از تصمیم گیری مطمئن باشید کلیه جوانب مثبت  و منفی گزینه های موجود را می دانید.

ترجمه:

http://www.servicechain.ir

منبع:

 

 http://www.techrepublic.com/blog/the-enterprise-cloud/comparing-cloud-to-on-premise-crm-choosing-a-solution/

 

 

مترجم یا نویسنده
محمدرضا دانافرد
کارشناس نرم افزارهای سازمانی

ویدئو کلیپ نرم افزار CRM

ویدئو کلیپ نرم افزار خدمات مشتری

ویدئو کلیپ نرم افزار خدمات پس از فروش

اسپانسر

فروشگاه اینترنتی سوغات آقاجو