"Cloud CRM" در مقابل "on-premise CRM": کدام یک انتخاب بهتری برای شما است؟

رای دهی:  / 2
ضعیفعالی 

 

برای بسیاری از شرکت که CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری را برای بهبود عملکرد کسب و کار خود اتخاذ می کنند مشکل وقتی پیش می آید که نیاز به انتخاب یکی از دو گزینه "Cloud CRM"  یا  "on-premise CRM"  باشد.

 


 

·         ""on-premise CRM

این  یک نوع نرم فزار  CRMاست  که در آن، بسته نرم افزاری CRM روی سروری نصب می شود که مدیریت آن   بر عهده تیمIT  شرکت است.در این حالت  شرکت از کنترل کاملی بر روی پایگاه داده برخوردار است و بخش ITعملکرد پایداری نرم افزار را تضمین می کند.

 

·       " "Cloud CRM

در این نوع، نرم افزار CRM  روی سروری خارج از  محیط شرکت میزبانی شده و از طریق اینترنت در دسترس کاربران آن شرکت است.

 

هر دونوع  "On-premise"   ,CRM و "Saas" (که به عنوان "Cloud CRM" همچنین شناخته می شود) مزایا و معایب خاص خود را دارند و قبل ازتصمیم گیری در خصوص اینکه کدامیک از این دونوع برای شما مفید است لازم است آگاهی کاملی از این دونوع CRM  داشته باشید تا بتوانید تصمیم گیری آگاهانه ایی داشته باشید.

 

 

"on-premise CRM"

SaaS CRM

به طور معمول نیازمند سرمایه گذاری بزرگ است

در مقایسه با "on-premise CRM" ارزانتر است

شما نیاز به خرید بسته نرم افزاری ازیک  تولید کننده نرم افزار و پرداخت هزینه آن به صورت یکجا دارید

هزینه شامل اشتراک، تعمیر و نگهداری و سفارشی سازی

بر روی سرور شرکت نصب میشود

بر روی سرور شرکتهای ارائه کننده خدمان میزبانی فضای اینترنتی نصب میشود

یکپارچگی کامل  آن با فضای کسب و کار مشتری زمان زیادی می برد

اغلب برای استقرار آسان ترجیح داده می شود

عملکرد آن تا حد زیادی بستگی به تجربه و تخصص از کارکنان IT شرکت دارد

به پایش توسط تیم  IT  شرکت نداشته و هزینه ها را کاهش می دهد

کارکردآن به کیفیت اینترنت شرکت بستگی ندارد

به سرعت اینترنت بستگی دارد

در یک موقعیت فیزیکی ثابت قابل نصب و دسترسی است

از آنجا که در یک فضای اینترنتی میزبانی می شود از هر مکان  در دسترس می باشد

سفارشی سازی برای پوشش به نیازهای مشتری می تواند انجام شود.

اغلب اجازه سفارشی سازی در حد فیلد داده می شود

این یک انتخاب بهتر برای کسب و کار دارای نیازهای پیچیده تر است

بیشتر مناسب برای کسب و کارهای دارایتجربه وتخصص محدود در تکنولوژی است.

شرکت بزرگ دارای زیرساخت های IT ، اغلب مشتری مناسب برای این CRM  می باشند.

اغلب یک راه حل  مناسب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMB ها)  است

شما نیاز به نگهداری یک سرور داخلی برای نصب CRMدارید

بر روی سرور شرکتهای ارائه کننده خدمان میزبانی فضای اینترنتی نصب میشود

نیاز به یک  برنامه نگهداری دیتابیس، برای اطمینان از امنیت داده ها و بازیابی اطلاعات دارید

خدمات امنیت داده ها نیز توسط ارائه دهنده خدمات میزبانی ارائه می گردد و در نتیجه، باعث کاهش هزینه های شما می شود

 

شما می توانید مشتری هریک از این دو نوع CRM  باشید.اغلب نگرانی از SaaS CRM این است که شرکت ها مدیریت داده های حساس خود را به سایر شرکت های ارائه کننده خدمات میزبانی فضای اینترنتی می سپارند.اما به شما کمک می کند  تا از درد سر مدیریت نرم افزار رهایی یافته و نیروی کار  خود را روی کسب و کار واقعی خود متمرکز سازید.

 

برخی از شرکت ها نیز  از ترکیبی از ویژگی های هر دو CRM استفاده می نمایند. قبل از تصمیم گیری همه گزینه ها را بسنجید.

 

ترجمه:SERVICECHAIN.IR

مرجع:http://erpcloudnews.com/2012/12/cloud-crm-vs-on-premise-crm-which-is-a-better-choice-for-you/

 

 

 

 

مترجم یا نویسنده
محمدرضا دانافرد
کارشناس نرم افزارهای سازمانی

ویدئو کلیپ نرم افزار CRM

ویدئو کلیپ نرم افزار خدمات مشتری

ویدئو کلیپ نرم افزار خدمات پس از فروش

اسپانسر

فروشگاه اینترنتی سوغات آقاجو