تعریف Omnichannel

رای دهی:  / 0
ضعیفعالی 

 Omnichannel (  یاomni-channel   ) یک روش فروش چند کاناله است. این روش بدنبال اینست که مشتری به هر روشی خرید می کند، تجریه خرید یکسانی در او ایجاد شود، حال چه مشتری به صورت انلاین و از طریق  کامپیوتری رومیزی یا تلفن همراه خرید کند و یا به صورت مراجعه حضوری به محل فیزیکی فروشگاه .

قبل از ایجاد اصطلاح Omnichannel، با اصطلاح multichannelآشنایی داشته ایم. آنچه موجب برتری تجربه  مشتری با روش Omnichanne  بر روش  multichannel شده است، عبارتست از یکپارچگی واقعی که بین کانالهای ارتباطی با عقبه سازمان وجود دارد. به طور مثال اگر دریک فروشگاه روش Omnichannel پیاده شود، در آن صورت کارمند امور خدمات مشتریان مستقر در فروشگاه به سوابق خرید  و ترجیحات مشتریان دسترسی خواهد داشت.این دسترسی به همان سهولتی خواهد بود که سایرکارمندان خدمات مشتریان از طریق دیگر کانالهای ارتباطی مانند چت ، تلفن و ... با مشتریان در ارتباط هستند. یا اینکه مشتری می تواند از طریق کامپیوتر شخصی خود موجودی کالای یک فروشگاه را در وب سایت فروشنده مشاهده نماید، بعدا از طریق موبایل کالا را  سفارش دهد و در نهایت کالا را از فروشگاه مورد نظر خود تحویل بگیرند.

 منبع: 

http://searchcio.techtarget.com/definition/omnichannel

 

Posted by: Margaret Rouse

مترجم یا نویسنده
محمدرضا دانافرد
کارشناس نرم افزارهای سازمانی

ویدئو کلیپ آشنای با CRM