تفاوت سرنخ فروش با فرصت فروش

رای دهی:  / 1
ضعیفعالی 

مطلب 1: تفاوت Lead یا سرنخ فروش با Opportunity یا فرصت فروش

 "سرنخ فروش" مرحله ای پیش از فرصت فروش می باشد، یک سرنخ فروش فقط اطلاعات تماس یک شخص یا شرکت هست که شما هیچ ارتباطی با اون پیش‌تر نداشتید ولی گمان میکنید که بتوانید به او چیزی بفروشید، من همیشه مثال می زنم که سرنخ فروش مثل یک کارت ویزیت می مونه که توی خیابون پیدا کرده باشید یا در یک سمینار یا کنفرانس شخصی که اصلاً نمی شناختیدش به شما کارت ویزیتش رو داده باشه، اشما فقط یک کارت ویزیت دارید، همین. نمونه دیگر از سرنخ، فهرست ایمیلها یا شماره های موبایل هست که می فروشند و شما می توانید 1000 یا 10000 شماره یا ایمیل را بخرید، شما فقط اطلاعات تماس افرادی را دارید که بالقوه می توانند مشتری شما باشند. سرنخ فروش در واقع اصلاً شما را نمی شناسد و نمی داند که شما هستید، شما با کمپین های بازاریابی خود را به او معرفی می کنید به این امید که تبدیل به یک فرصت فروش بشود.

 

اما فرصت فروش یک مرحله جلوتر از سرنخ فروش است، یعنی شخص یا شرکت خودش با شما تماس گرفته و خواهان اطلاعات بیشتر درباره محصولتان شده، در این حالت شما فقط اطلاعات تماس ندارید بلکه میدانید که او به محصول شما نیاز دارد و میدانید که چه محصولی را می خواهد و با چه شرایطی. به عنوان نمونه وقتی شرکتی یا شخصی برای شما درخواست پیشنهاد قیمت یا RFP می فرستد و یا درخواست پیش فاکتور می کند، این دیگر یک سرنخ نیست، بلکه یک فرصت فروش است.

  

منبع:http://dynamicscrm.persianblog.ir/post/50/ 

 

 

مطلب 2: تعاریفLead یا سرنخ فروش و Opportunity یا فرصت فروش

سرنخ نماینده شخص و یا شرکتی است که احتمالا به محصولات/خدمات شما علاقه مند است یا به آن نیاز دارد و بصورت کلی این پتانسیل را دارد که مشتری شما باشد. بنابراین سرنخ فردی است که می تواند مشتری شما باشد اما شما اطلاعات زیادی در مورد او ندارید و به خوبی او را نمی­شناسید. بنابراین می­خواهید در باره اش تحقیق کنید، به او ایمیل بزنید، تلفن کنید و خلاصه اینکه بفهمید او چه کسی است، آیا علاقه یا نیازی به محصولات شما و کار با شرکت شما  دارد؟ چگونه می توان این علاقه را در او ایجاد کرد؟ و..

یک “فرصت” تمام اطلاعات مربوط به هر معامله، از زمان آغاز مذاکرات فروش تا زمانی که معامله با موفقیت و یا شکست بسته شود را در بردارد. اطلاعاتی مانند اندازه ریالی معامله، درصد احتمال موفقیت و تاریخ اتمام مورد انتظار آن.

“فرصت­ها” هسته اصلی فرایند فروش را تشکیل می­دهند. با مدیریت صحیح “فرصت­ها” می­توانید بیشترین سود و ارزش را از سرمایه­گذاری خود در سیستم مدیریت ارتباط با مشتری کسب کنید.

تا به حال به این فکر کرده­اید که چرا در بعضی از معاملات موفق نشده­اید؟ تا به حال سعی کرده­اید علت­ها را جستجو و ریشه­یابی کنید؟ کارسختی به نظر می­رسد، نه؟

 

منبع:http://sarveno.com/wiki/opportunity/

ویدئو کلیپ آشنای با CRM

اسپانسر

فروشگاه اینترنتی سوغات آقاجو