Sales Force CRM

رای دهی:  / 0
ضعیفعالی 

نویسنده: امیر سامنی

در دنیای تجارت Sales Force یک برند شناخته شده است.این شرکت بزرگترین شرکت ارائه خدمات کلاد در دنیا است.19 امین شرکت برتر در مجله Forbes و جزء 100 شرکت برتر برای کار در سال 2013 است.

دلیل شهرت اصلی Salesforce.com بیشتر بدلیل محصولات مرتبط با CRM آن شرکت است .

سی آر ام این شرکت مانند ابزارهای مشابه راهکارهائی برای مدیریت مشتریان ،مدیریت فعالیتهای مرتبط با مشتری ،فروش ،بازاریابی ،خدمات ، گزارشها ، چارتها و تحلیلهای مرتبط با آنها ارائه می کند ، در کنار اینها این شرکت محصولاتی مانند Salesforce Chatter و Salesforce Work.com را ارائه می کند که اولی یک فضای گپ و گفتگوی داخلی بین مدیران و کارمندان مجموعه جهت بررسی فرایندهای فروش و بازاریابی و اشتراک اطلاعات و افکار است و دومین محصول ابزاری برای کمک به مدیران جهت بررسی کارائی پرسنل و هدایت آنها به سمت موفقیت است.در این نرم افزار امکان تعریف اهداف و اشتراک گزاری مسیرهای موفقیت (Road to Success) امکان پذیر است.

Sales Force Marketing Claude توجه ویژه ای به فضاهای اجتماعی داشته و از آنها

این نرم افزار بصورت کلاد (بر روی بستر وب )به مشتریان ارائه می شود.از این رو جهت استفاده از این سرویس نیازی به سخت افزار و نرم افزار خاصی وجود ندارد.همچنین این سرویس بر روی دستگاههای قابل حمل (mobily) نیز در دسترس است.از نظر قیمت این نرم افزار در زمان ویرایش متن از 25 دلار به ازاء هر کاربر برای سرویسهای ساده CRM شروع می شود.(برای استفاده حرفه ای از این نرم افزار حداقل 100 دلار در هر ماه بازاء هر کاربر نیاز است)

در سایت اصلی SalesForcr.com قید شده است که این سایت راهکارهائی برای شرکتهای بزرگ و کوچک ارائه کرده است ولی با مشاهده لیست مشتریان (coca-cola, stanley-black-and-decker, Toyota,..) در خواهید یافت مشتریان بزرگ عموما از این سرویس استفاده می کنند.

در تحقیقاتی که در سایت crmsearch.cm گذاشته شده است چندین مزیت این نرم افزار از جمله خلاقیت و سادگی اینترفیس آورده شده است ولی ضعفهائی از جمله نداشتن نسخه غیر کلاد ،عدم هماهنگی نسخه کلاد آن بادیگر فضاهای کلاد موجود در وب مانند Amazon,Microsoft Azure (تنها بر روی سایت SalesForce  کار می کند)،هزینه بالا برای شرکتهای کوچک در صورت استفاده از تمامی ویژگیهااز جمله امکانات ارتباطی با شبکه های اجتماعی و در نهایت بزرگترین ضعف آنرا در طراحی آن که بیشتر برای شرکتهای B2B  دیده شده نه شرکتهای B2C آورده شده است.

مرجع:

http://xrm.persianblog.ir

مترجم یا نویسنده

ویدئو کلیپ نرم افزار CRM

ویدئو کلیپ نرم افزار خدمات مشتری

ویدئو کلیپ نرم افزار خدمات پس از فروش