فرآیند مدیریت پاسخ‌ کمپین در مایکروسافت

رای دهی:  / 0
ضعیفعالی 

کمپین‌های بازاریابی به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات تبلیغاتی و بازاریابی گفته می‌شود که هدف آن اطلاع رسانی در خصوص محصولات و خدمات شرکت به بازار و مشتریان هدف است.

زمانی که یک کمپین بازاریابی اجرا می‌شود، جزئیات زیادی مانند تاریخ‌ آغاز و پایان کمپین،‌ بودجه، لیست‌های بازاریابی مرتبط، بروشورهای فروش و محصولات برای مدیریت و پیاده‌سازی آن می‌بایست مورد نظر قرار گیرد. از مایکروسافت سی آر ام برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی جهت معرفی محصولات به مشتریان استفاده کرد.

بعد از ایجاد یک کمپین بازاریابی، می‌توان جزییات کمپین را تغییر داد. به عنوان مثال اگر حمل کالاهای کمپین به تعویق افتادند، می‌توان تاریخ آغاز و پایان را تغییر داد، همچنین می‌توان از گردش‌کار برای انجام خودکار مراحل کمپین استفاده کرد. به عنوان مثال می‌توان یک گردش‌کار برای یک کمپین ایجاد کرد تا به صورت خودکار اطلاعات سرنخ‌های ایجاد شده از کمپین را به بخش فروش ارسال نماید. زمانی که یک کمپین بازاریابی جدید ایجاد می‌شود، تعدادی از اطلاعات مربوط به کمپین به صورت خودکار توسط Microsoft CRM ایجاد می‌شوند.

  •  در بخش عمومی، کد کمپین به صورت خودکار بعد از ذخیره ایجاد می‌شود.
  • در بخش مالی، هزینه کل فعالیت‌های کمپین و هزینه کل کمپین به صورت خودکار برآورد می‌شوند.
  • تمام اطلاعات موجود در بخش مدیریت شاملِ صاحبِ کمیپن و اصلاح شده توسطِ و … به صورت خودکار پر می‌شوند.

مایکروسافت سی آر ام به شما امکان می‌دهد تا یک کمپین بازاریابی را از ابتدا یعنی برنامه ریزی کمپین تا انتها یعنی ارزیابی اثربخشی کمپین به آسانی مدیریت کنید. در برنامه‌ریزی کمپین باید به موارد زیر توجه داشت:

  • هدف از کمپین بازاریابی
  • پیغامی که قرار است به بازار هدف منتقل شود
  • مشتریان هدف
  • منابع مورد نیاز
  •  هزینه یا بودجه کمپین

 

 

نمودار زیر گردش‌کار ایجاد و مدیریت یک کمپین بازاریابی یا تبلیغاتی را  در Microsoft Dynamics CRM به طور خلاصه نشان می‌دهد


 

گردش‌کار مدیریت پاسخ‌ کمپین بازاریابی در Microsoft Dynamics CRM را در نمودار زیر می‌توانید مشاهده نمائید.

 


 

موفقیت و یا عدم موفقیت مدیریت پاسخ‌ کمپین:

اولین تماس مشتری از طرق مختلف کمپین های تبلیغاتی آغاز میشود.

بعد از اولین تماس مشتری وارد واحد بازار یابی شده و در اینصورت فعالیت های کمپین تبلیغاتی  تبدیل به یک فرصت جدید میشود.

کمپین باید پاسخ دهد.عدم موفقیت در پاسخ به فرصت باعث به پایان رسیدن این مرحله می شود. اگر تاکنون پاسخ کمپین موفقیت آمیز بوده بنابر این فرصت تبدیل به یک رکورد جدید میشود.

حال باید دید تماس مشتری که بعنوان یک رکورد جدید ثبت گردیده یک سرنخ جدید است؟ اگر اینچنین است , پس پاسخ به کمپین تبدیل به یک سرنخ جدید شده است.

در غیر اینصورت باید دید آیا تماس مشتری مربوط به یک سرنخ موجود بوده؟ اگر چنین است در اینصورت پاسخ به کمپین تبدیل به سرنخ موجود شده است.

در غیر اینصورت ممکن است تماس مشتری تبدیل به سفارش شود. یا اینکه تماس مشتری باز یک فرصت جدید فراهم آورد.

اگر تماس مشتری یک فرصت جدید نیست, آیا جهت دریافت پیش فاکتور است؟پس پاسخ کمپین تبدیل به یک پیش فاکتور شده و مدیریت پاسخ‌ کمپین بخوبی پاسخ داده است .در غیر اینصورت مدیریت پاسخ‌ کمپین بسته می شود و این مرحله به پایان میرسد.

 

 :منبع

http://cloudafzar.com/

مترجم یا نویسنده

ویدئو کلیپ نرم افزار CRM

ویدئو کلیپ نرم افزار خدمات مشتری

ویدئو کلیپ نرم افزار خدمات پس از فروش