بررسی محصول Microsoft Dynamics CRM 2013

رای دهی:  / 0
ضعیفعالی 
مرجع این مطلب سایت  شرکت سامانه های مدیریت  می باشد.
نویسنده: پیام یزدانی
بخش اول

در سلسله مقالات مربوط به CRM 2013 قصد داریم تا قابلیت­های محصول جدید مایکروسافت که در پاییز امسال منتشر شده است را مورد مطالعه قرار دهیم. شرکت مایکروسافت در نسخه­ی جدید Microsoft Dynamics CRM در حال سرمایه­گذاری بر روی قابلیت­هایی است که امکان استفاده از یک سیستم مدرن، آشنا و همراه با  محیط و تجربه کاربری متفاوت را برای کاربران فراهم نماید. تمرکز مایکروسافت برای رسیدن به این هدف سبب شده است که برنامه­ها و امکاناتی را در دسترس قرار دهد تا در هر زمان و هر مکانی کاربران به صورت فوری فرصت­ها را شناسایی نمایند، ارتباط موثر با آن­ها برقرار نمایند و در نتیجه برای سازمان و مشتریان خود بیشترین ارزش را ایجاد نمایند.

مایکروسافت در نسخه جدید بر روی ارائه یک برنامه کسب و کار مدرن، بهینه­شده برای ابزارهای ارتباطی و کاربردی (موبایل­ها و تبلت­ها) متمرکز شده است تا خوشنودی کاربران خود را فراهم نماید. به این منظور ویژگی­های زیر را در این نسخه فراهم نموده است.

Microsft Dynamics crm

 

  1.واسط کاربری متفاوت

مایکروسافت در واسط کاربری جدید خود به کاربران این امکان را می­دهد که هرچیزی را که نیاز دارند در یک صفحه مشاهده نمایند. طراحی متفاوت واسط کاربری سبب شده است که محیط بیشتری برای اطلاعات و داده­های مشتری فراهم شود. در واقع در این نسخه به داده­های کسب و کار که عامل اصلی و محرک در هر سازمانی هستند توجه بیشتری شده است.

بهبود بهره­وری در واسط کاربری جدید

همانطور که بیان شد در طراحی واسط کاربری جدید، داده­های کلیدی کسب و کار و فعالیت­های انجام­گرفته بر روی این داده­ها مورد توجه فراوانی قرار گرفته است. در این نسخه نواری در بالای صفحه تعبیه شده است و جابه جا شدن میان بخش­های مختلف (بازاریابی، فروش، خدمات و ...) در زیر لوگوی مایکروسافت قرار گرفته است که تنها با یک کلیک می­توانید بین این محیط جا به جا شوید.

Microsft Dynamics crm

 

این مدل جدید، دسترسی به رکوردهای موردنظر شما را تنها با یک لمس فراهم می­نماید. این ویژگی باعث می­شود تا هر چه را از دنیای کسب و کار خود می­خواهید بر روی صفحه مشاهده کنید. علاوه بر این اگر شما کاربر ویندوز 8 باشید از این یکپارچگی لذت بیشتری را خواهید برد. این یکپارچگی و روانی در واسط کاربری سبب می­شود تا بهره­وری سازمان خود را افزایش دهید.

سادگی در ورود اطلاعات

کاربران شما معمولاً در یک زمان با چندین شرکت یا فرصت فروش در ارتباط هستند و ثبت اطلاعات کامل آن­ها کاری بسیار مشکل می­باشد. در نسخه جدید به منظور تمرکز کاربران بر روی فعالیت روزمره خود، امکان ایجاد سریع رکوردها فراهم گشته است و در این ویژگی تنها داده­های با اهمیت­تر ثبت می­شود.

Microsft Dynamics crm

 

همچنین امکان ثبت اطلاعات بر روی جدول سبب می­شود تا کاربران بدون باز نمودن رکوردها بتوانند با سرعت بالا داده­ها را ویرایش نمایند. برای مثال شما می­توانید جزئیات مربوط به محصولات هر سفارش را از قبیل قیمت، مقدار و تخفیف بر روی جدول ویرایش نمایید.

Microsft Dynamics crm

  

 

Microsft Dynamics crm

خلاصه اطلاعات مشتریان

در CRM 2013 بستر مناسبی برای مشاهده اطلاعات مربوط به هر مشتری و روابط مشتریان قرار داده شده است. همچنین کاربران قادرند تصویری از هر رکورد را بر روی فرم CRM مشاهده نمایند و آدرس هر مشتری را بر روی نقشه­های Microsoft Bing ثبت نمایند.

در نسخه 2013 امکان ثبت عکس بر روی رکوردها با اضافه شدن مشخصه تصویری فراهم شده است. همچنین یک فرم نمایشی خلاصه برای مشاهده اطلاعات مشتری در این نسخه فراهم گشته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

بخش دوم

 

2.  مدیریت گرافیکی فرآیندها

تجربه پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتریان در سازمان‌ها توسط کارشناسان سامانه‌های مدیریت گواهی بر این امر است که یکی از مشکلات اساسی سازمان­ها در هنگام طراحی فرآیندهای سازمانی و به تبع آن طراحی سیستم­های متناسب با این فرآیندها، استفاده درست کاربران از این سیستم و مطابق با فرآیندهای طراحی­شده است. حال مایکروسافت با ارائه فرآیندهای راهنما در هریک از فرم­های موجود در سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان سعی داشته تا نقشه راهی را برای کاربران فراهم آورد تا اطلاعات مطابق با فرآیندهای طراحی­شده، در سیستم ثبت شود. این نقشه راه که به صورت گرافیکی امکان مدیریت فرآیندها را فراهم می‌آورد، به کاربران کمک می­کند تا قدم به قدم در ثبت اطلاعات و روابط موجود در سیستم پیش بروند و از سردرگمی آن­ها جلوگیری می­کند.

Microsft Dynamics crm

 

 

نقشه راه­های چندگانه

سازمان­ها در طراحی فرآیندهای خود بر روی هر موجودیت ( به طور مثال بر روی پیشنهاد قیمت) ممکن است با توجه به نوع نقش کاربری که در حال کار با آن موجودیت است مسیرهای مختلفی را طراحی نمایند. به این منظور امکان طراحی نقشه راه براساس نقش­های سازمانی در این نسخه فراهم گشته است تا در صورت لزوم کاربران از مسیری که مناسب­تر است استفاده نمایند. همچنین راهبران سیستم می­توانند مراحلی که بر روی هر موجودیت به صورت اجباری است را مشخص نمایند تا یکپارچگی اطلاعات در سازمان حفظ شود.

سهولت در پیکره­بندی نقشه راه

امکان ایجاد و ویرایش نقشه­راه در این نسخه به سادگی امکان­پذیر است که همین امر موجب می­شود فرآیندهای سازمانی با پیچیدگی­های زیاد هم به سادگی طراحی و پیکره­بندی شود. همچنین امکان گرفتن خروجی از فرآیندها و استفاده آن­ها در سیستم­های دیگر نیز وجود دارد.

در نسخه 2013 این نقشه راه­ها در بخش بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش تعبیه گشته است که الگوهای مناسبی را برای ثبت اطلاعات و روابط بین موجودیت­ها فراهم آورده است. این نقشه راه­ها و فرآیندها به سازمان شما کمک می­کند تا کمپین­های تلفنی و ایمیلی خود را اجرا نموده، لیست­های بازاریابی هدف را شناسایی نموده، موردهای خدماتی را مدیریت نموده، قرار ملاقات­های خود را برنامه­ریزی نموده، محصولات خود را به درستی بفروشید و سفارشات و درآمدهای خود را افزایش دهید.

Microsft Dynamics crm

 

امکان ارتباط با چندین موجودیت

نقشه‌راه‌ها در نسخه جدید که امکان مدیریت آن به صورت گرافیکی وجود دارد دارای این قابلیت است که بر روی چند موجودیت به صورت همزمان اجرا گردد (به طور مثال فرآیند تبدیل یک فرصت فروش به پیشنهاد قیمت و سپس به یک سفارش اجرایی و تبدیل آن به فاکتور را می‌توانید با این قابلیت مدیریت نمایید). این ویژگی به کاربران کمک می‌نماید تا چندین رکورد از موجودیت‌های مختلف، که دارای یک خروجی موردانتظار هستد را در کنار هم مشاهده نمایند. این رویکرد نو برخلاف CRM‌های سنتی که به ثبت رکوردها توجه می‌کردند بر روی نتایج  و خروجی‌های قابل اثبات تمرکز نموده است.

 

بخش سوم

 

 3.  دسترسی CRM در همه جا

برنامه‌­های موجود بر روی موبایل و تبلت در نسخه جدید به مدیران و پرسنل حوزه فروش امکان برقراری ارتباط به داده­‌ها و اطلاعات مربوط به فعالیت اعضای تیم‌­های فروش و اطلاعات مشتریان را در هر لحظه فراهم می­‌کند. با دسترسی به راهکارهای CRM بر روی تبلت‌­های ویندوز 8 یا ipad و همچنین بر روی تلفن­‌های همراه، شما ابزارهایی را در اختیار خواهید داشت که نه تنها هوشمند هستند، بلکه در واقع سیستم­‌های هوشمند را در همه جا در اختیار شما قرار خواهند داد.

برنامه­های قدرتمند بر روی تبلت

نسخه‌­ی Microsoft Dynamics CRM مخصوص تبلت­‌ها به کاربران کمک می­‌کند تا در هر کجا هستند ارتباط مناسب و موثری را با راهکار CRM خود داشته باشند. استفاده از تبلت‌­های ویندوز 8 یا ipad باعث می­‌شود در هر زمان و هر مکانی که هستید اطلاعات مربوط به مشتریان خود را به صورت به روز در اختیار داشته باشید. این امکان سبب می­‌شود شما بتوانید تمامی قرار ملاقات‌­های خود را مدیریت نموده و اطلاعات مربوط به یادداشت‌­ها، وظایف، اشخاص، شرکت­‌ها و سرنخ‌­ها را همراه با جزئیات، قبل از این­که از ذهن شما پاک شود ثبت و به روز نمایید.

Microsft Dynamics crm

 

همچنین امکان ذخیره نمودن اطلاعات برای مشاهده در حالت آفلاین نیز وجود دارد تا زمانی که ارتباط شما با سرور CRM قطع شد بتوانید همچنان به اطلاعات و داده‌­های کلیدی دسترسی داشته باشید.

هوش تجاری تعاملی

کار با چارت­ها و نمودارهای تعاملی بسیار هوشمندتر و کاربردی‌­تر شده است. با یک کلیک بر روی چارت­‌های مورد نظر خود می­‌توانید اطلاعات و داده‌­های فروشتان را تحلیل کنید که این ویژگی باعث می­‌شود مهمترین و حیاتی‌­ترین اطلاعات را با یک نگاه با سرعت بالا دریابید.

Microsft Dynamics crm

 

 

 

 

 

 

 

 

تنها یکبار پیکره­‌بندی کنید.

با بستر جدید مایکروسافت هر بار که شما تغییراتی در نیازمندی­‌های کسب و کار خود اعمال می‌­کنید دیگر نیازی به استفاده از یک متخصص برنامه‌­نویسی موبایل برای اعمال این تغییرات در نسخه موبایل ندارید. تمامی پیکره­‌بندی­‌ها و تغییرات در واسط کاربری CRM تحت وب در نسخه تبلت نیز اعمال می­‌شود.

Microsoft Dynamics CRM تکنولوژی فرم‌­های تحت وب را در تبلت بهبود بخشیده است که این امر سبب می­شود تغییرات و پیکره­‌بندی­‌ها به درستی کار کنند. مایکروسافت از منطق Client-Side نیز در این نسخه که بر روی تبلت­‌ها و موبایل­‌ها مورد استفاده قرار می­گیرد پشتیبانی کرده است تا تجربه‌­ای متفاوت را به کاربران ارائه دهد. داده‌­های کاربران نیز برای مشاهده در محیط آفلاین بر روی ابزارهای ارتباطی آن­ها ذخیره می­شود.

برنامه‌­های متناسب با محیط لمسی

در دنیای مدرن کاربران شما در هر زمان و هر مکانی که باشند ابزارهای ارتباطی مدرنی را دراختیار دارند که انتظار دارند تمامی کارهای خود را متناسب با این ابزارهای ارتباطی انجام دهند. برنامه‌­های موبایل و تبلت Microsoft Dynamics CRM این انتظار را برای کاربران خود با استفاده از یک برنامه یکپارچه و هماهنگ با محیط­ ها و ابزارهای چندرسانه‌­ای لمسی برای ویندوز 8، آندروید و آیفون­ها به واقعیت تبدیل می­کند. برنامه‌­های موبایلی برای CRM به صورت عمومی از نسخه Microsoft Dynamics CRM 2013 در دسترس عموم قرار گرفته است و این ویژگی در نسخه‌های قبلی وجود نداشت.

دسترسی یکپارچه به اطلاعات CRM

اطلاعات مربوط به مشتریان (اشخاص و شرکت­ها)، سرنخ­های فروش، فرصت­های فروش، قرارهای ملاقات و دیگر اطلاعات مربوط به خود را بر روی تلفن همراه خود مشاهده نمایید. به صورت آفلاین فعالیت­های روزمره خود را پیگیری نموده و خوراک‌­های فعالیت­‌های اجتماعی را روی تلفن‌­های ویندوزی خود مشاهده نمایید.

فعالیت­های روزمره خود را به سادگی انجام دهید.

اطلاعات مربوط به مشتریان، وظایف محول­‌شده، یادداشت­ها و ارتباطات مربوط به هر مشتری و همچنین سایر اطلاعات موجود در CRM خود را ثبت و یا ویرایش نمایید. همچینین با استفاده از امکانات موجود بر روی تلفن همراه و تبلت‌­های خود تماس‌­های تلفنی و ثبت آدرس مشتریان خود را به راحتی انجام دهید.

تجربیات خود را ثبت کنید.

تجربه­ی سفارشی‌­سازی به سازمان­ها اجازه می­دهد که موجودیت­های سفارشی خود را برای استفاده بر روی برنامه­‌های تلفن همراه و تبلت­‌ها به راحتی پیکره‌­بندی نمایید.

مرورگر مناسب و بهبودیافته برای موبایل

کاربرانی که به فرم­های CRM از طریق مرورگرهای دستگاه­‌های موبایل یا تبلت دسترسی دارند با یک ابزار مرورگر بهینه‌­شده برای CRM روبرو هستند. امکان Liquid Layout تجربه‌­ی مشاهده و استفاده از CRM در این مرورگرها را بسیار بهبود می­بخشد.

همچنین این ویژگی سبب می­شود برنامه با صفحه یا اندازه و رزولوشین‌­های مختلف (تصویر به صورت افقی، عمودی، یک، 2 و یا 3 ستونه) هماهنگ شود. همچنین انعطاف ­پذیری در این لایه به گونه‌­ای است که به کاربران اجازه می­دهد به داده‌­های CRM خود آن­گونه که مایلند دسترسی داشته باشند.

ویدئو کلیپ نرم افزار CRM

ویدئو کلیپ نرم افزار خدمات مشتری

ویدئو کلیپ نرم افزار خدمات پس از فروش