گفتگو با «مهندس امیر دانافر» ارائه دهنده برتر خدمات پس از فروش محصولات ‏توکار آشپزخانه

رای دهی:  / 3
ضعیفعالی 

گفتگو با «مهندس امیر دانافر» ارائه دهنده برتر خدمات پس از فروش محصولات ‏توکار آشپزخانه در شهر مشهد

بهترین پاسخگو به ضمانت نامه مشتریان

 

 

 

 ضمن معرفی بیشتر خود از شروع کارتان و نحوه فعالیتتان برایمان بگویید؟
متولد ۱۳۵۸ تهران، فارغ‌التحصیل دانشگاه مشهد در رشته مهندسی مکانیک طراحی ‏جامدات هستم، کار نصب و تعمیر هود آشپزخانه را از سال ۷۸ بصورت غیر حرفه‌ای در ‏تعمیرات جزئی شروع کردم، از سال ۷۹ تعمیرات سیار و به اصطلاح تعمیر درب منزل را ‏شروع کردم. در سال ۸۲ به صورت رسمی شروع به کار کردم. اولین قرارداد نمایندگی ‏خدمات پس از فروش را با کارخانه‌های کن، بیمکث و مس منعقد کردم.  با بیشتر شدن ‏کارخانه‌جات تولید هود، گاز و فر در داخل کشور برای گسترش کار و فعالیتهای خود ‏شروع به آموزش نیروهای جوان و تحصیل کرده نمودم. در طی این سالها تعداد زیادی ‏سرویسکار و تعمیرکار متخصص که در این شرکت آموزش دیده بودند، وارد عرصه بازار و ‏صنعت خدمات پس از فروش شده‌اند که در حال حاضر به عنوان نماینده خدمات بعضی از ‏کارخانجات ایرانی در استان خراسان و شهر مشهد به‌صورت مستقل مشغول به فعالیت ‏هستند. دانا گارانتی اولین مرکز خدمات پس از فروش در استان خراسان با بیش از ۷۰ ‏قرارداد نمایندگی با شرکتهای تولیدکننده داخلی و خارجی تجهیزات و لوازم توکار ‏آشپزخانه با کادر فنی مجرب و ۱۰ نیروی متخصص نصب و تعمیرات و بیش از ۱۵ ‏نماینده فعال در شهرستانهای استان خراسان تنها مرکزی است که با آموزش بانوان ‏متخصص، آمادگی ارائه خدمات پس از فروش کلیه برندهای ایرانی و خارجی را به ‏مشتریان دارد. ‏

 برتری خدمات شما نسبت به دیگر همکارانتان در چیست؟ چه فعالیت هایی ‏جهت پیشبرد کارتان انجام داده‌اید؟
با گسترده شدن صنایع مختلف و توسعه یافتن خدمات پس از فروش برای باقی ماندن در ‏صحنه رقابت باید از ابزارهای جدید و جلب رضایت مشتریان با شعار «بهترین پاسخگو به ‏ضمانت‌نامه شما» از خدمات متفاوتی استفاده می‌نماییم. همچون ارائه خدمات در کمتر از ‏‏۲۴ ساعت و سرویس‌دهی حتی در روزهای تعطیل به مشتریان برگذاری جلسات آموزشی ‏جهت به‌روز نگهداشتن دانش فنی سرویسکاران، انبار قطعات یدکی حتی قطعات کم ‏مصرف با هدف تامین به موقع قطعات در زمان نیاز و سرویس‌دهی فوری به مشتریان. ‏افزایش نمایندگی‌های خدمات پس از فروش کارخانجات ایرانی و خارجی جهت ‏رضایت‌مندی و کاهش هزینه مصرف‌کنندگان. با مراجعه یک سرویسکار کلیه محصولات ‏نصب و راه‌اندازی و یا در صورت نیاز در محل تعمیر می‌شود.‏

 شما از مرکز اصلی ارائه خدمات دور هستید مشکلی جهت تامین قطعات ندارید؟
مشکل اصلی ارائه خدمات در شهرستانها کمبود قطعات و عدم تامین به موقع قطعات و ‏زمان‌بر بودن و هزینه‌بر بودن ارسال قطعات یدکی و مرجوع دائمی قطعات به ‏شرکت‌هاست. نمایندگی خدمات پس از فروش شهرستانها پل ارتباطی بین کارخانه ‏تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند. پس به‌طبع هر چه کارخانه‌ها نسبت به تامین قطعات ‏اهتمام ورزند، نمایندگی‌ها هم می‌توانند این خدمات را سریعتر و بهتر به مشتریان ارائه ‏نمایند و تاخیر در ارسال مرسولات و تحویل باربریها فشار مضاعفی بر نمایندگی‌ها را وارد ‏می‌نماید. لذا پیشنهاد می‌کنم که شرکتها و کارخانجات قطعات یدگی را به‌صورت تنخواه ‏در اختیار نمایندگان خدمات قرار دهند تا نمایندگی در خصوص ارائه خدمات بهتر و به ‏موقع به مشتریان دغدغه فکری و مالی و زمانی نداشته باشند. مردم عزیز باید به این باور ‏برسند که خدمات پس از فروش یک واحد بهانه‌جو برای رفع و رجوع کردن تعهدات ‏شرکت و کارخانه نیست، بلکه واحد خدمات در کنار مصرف‌کننده و حافظ منافع آنها در ‏قبال کارخانه تولیدکننده و محصول خریداری شده هستند و بایستی به ما اعتماد داشته ‏باشند. با پرداخت هزینه‌ای ناچیز جهت نصب و راه‌اندازی، دستگاه خریداری شده خود را ‏به نوعی، بیمه می‌نمایند ولی متاسفانه مشتریانی هستند که به دلیل عدم اعتماد و آگاهی ‏لازم اقدام به نصب محصولات به‌صورت غیر استاندارد می‌نمایند و به همین علت مجبور ‏می‌شوند هنگام خرابی دستگاه چندین برابر هزینه ابتدایی را بابت تعمیرات محصول ‏بپزدازند.

 نقش و جایگاه رسانه ها در ارتقا و تفهیم قوانین و حقوق مصرف کنندگان را ‏چگونه می‌بینید؟
باید سازمان های ارتباط جمعی و رسانه ها با همکاری کارخانجات تولیدکننده و نمایندگان فروش و ‏مراکز پخش و خدمات پس از فروش نسبت به افزایش آگاهی مردم اقدام نمایند تا مردم ‏نیز با شناخت کافی از حقوقشان و شرایط امکان استفاده از گارانتی و خدمات اقدام به ‏خرید محصول نمایند تا مصرف‌کننده بتواند از ضمانت و خدمات بهرهمند گردد.

 شما به عنوان نمایندگی برتر شرکت استیل البرز در استان خراسان چه ‏توصیه‌ای به همکاران و یا خاصه ای از شرکت البرز دارید؟
امروزه خدمات پس از فروش جایگاه خود را پیدا کرده و کارخانجات و شرکتهای ‏تولیدکننده به این باور رسیده‌اند که خدمات پس از فروش از فروش محصول مهمتر است ‏و سرویسکار به عنوان نوک پیکان فروش میباشد که به سمت مشتری (هدف) می‌رود. ‏یک محصول کم کیفیت، خدمات پس از فروش خوب بهتر و بیشتر به فروش می‌رود تا ‏یک محصول با کیفیت ولی بدون خدمات پس از فروش.‏‎ ‎این موضوع در شرکت استیل ‏البرز با رویکرد حمایت از خدمات پس از فروش و تقویت نمایندگان خدمات پس از فروش ‏و اعمال سیاستهای برتر خدمات پس از فروش از جانب آقای مهندس ابوالفضل سعیدی به ‏عنوان مدیر خدمات پس از فروش شرکت استیل البرز در ایجاد انبارهای محلی و حمایت ‏از نمایندگان خدمات به خوبی مشهود است. جا دارد از ایشان بابت تمامی حمایتهایشان ‏تشکر و قدردانی نمایم.‏

منبع:

http://assimag.com/?p=693