تفاوت خدمات مشتریان با پشتیبانی مشتریان

رای دهی:  / 0
ضعیفعالی 

خدمات مشتریان[i] عبارتست از ارئه خدمت به مشتریان قبل، حین و بعد از فروش. خدمات مشتریان شامل یک سری از فعالیتهای طراحی شده جهت افزایش رضایت مشتریان می باشد. رضایت مشتری عبارتست حس مشتری از میزان برآورده شد انتظاراتش.

پشتیبانی مشتریان[ii] بخشی از خدمات مشتریان  می باشد که به مشتریان در استفاده صحیح و مقرون به صرفه از محصول  کمک می نماید و شامل کمک در برنامه ریزی، نصب، آموزش، عیب یابی، نگهداری، بروز رسانی و  استفاده از محصول  می باشد.

با توجه به محصولات دارای تکنولوژِی مانند موبایل، تلویزِیون، کامپیوتر، نرم افزار و سایر نرم افزارهای الکترونیک، به آن خدمات فنی هم می گویند.

 

 

 

مرجع:

http://en.wikipedia.org/wiki/Customer_service

 

 



[i]Customer Service

[ii]Customer Support

ویدئو کلیپ مفاهیم خدمات مشتریان

اسپانسر

فروشگاه اینترنتی سوغات آقاجو